
תנסו רגע לחשוב מהם הדברים שאתם מצפים להם בכל מערכת יחסים שאתם נמצאים בה, בין אם מדובר על החיים האישיים ובין אם מדובר על מקום העבודה. קרוב לוודאי שהמילים שיחזרו כמעט אצל כולנו, או לפחות אצל רובנו הן כנות ואמינות.
באותה מידה שאנחנו מצפים לכנות ואמינות מאנשים אחרים, הם מצפים לכך מאיתנו. וכמו במערכות יחסים אישיות, כך גם ביחסי עבודה, מה שיוצר את הכנות והאמינות הם שקיפות ואותנטיות. כלומר, אנחנו צריכים להיות מוכנים להעביר את האינפורמציה באופן מלא כאשר היא תידרש, והצד השני צריך לדעת שהוא יקבל מאיתנו את האינפורמציה שצריך, בזמן שצריך.
חוסר האמון מגיע במקומות שאין בהם תקשורת, שהאינפורמציה לא זורמת, או שיש אינפורמציה אבל אנחנו מרגישים שהיא לא מלאה, או שיש כוונה כלשהי להסתיר מאיתנו משהו.
משקיעים יכולים לבחור שלא להשקיע במוצר, גם אם הוא טוב והם מאמינים בו, רק משום שהחברה או מנהליה נראים לא מסודרים מספיק, או שאי אפשר לקבל מהם דיווחים אמינים בזמן אמת.
משום כך יש חשיבות רבה ליצירת ערוצים ברורים ומסודרים להעברת מידע. הערוצים הללו צריכים להתקיים מול כל גורם שאנחנו נמצאים מולו באינטראקציה, בין אם אלה עובדים, משקיעים, דירקטוריון, לקוחות, או כל גורם אחר. הם יכולים להתקיים בכל מיני אופנים, בין אם באופן מילולי או בכתב, בפגישות, במיילים או בדו"חות, תלוי כמובן בסוג הפעילות ובמהות הקשר.
בין אם מדובר בנתונים כספיים, בנתוני רכש, במידע עסקי או בכל מידע אחר, חשוב להסדיר את תהליך העברת המידע. זה יוצר סדר ושקיפות, ותורם לאמינות של החברה ושלכם.
כמובן שבכל חברה נדרש תהליך שונה, בהתאם לנושא ולגודל החברה, ולפעמים צריך לכתוב נוהל שמסדיר את הנושא, אבל ככלל חשוב להגדיר את התהליך בהתאם לנקודות הבאות:
1. מהו הנושא הנדרש להעברת אינפורמציה? מיהם הגורמים שצריכים לקבל את המידע? הגדירו את הפרמטרים הרלוונטיים.
2. וודאו שבעלי התפקיד המתאימים בחברה יאספו את המידע בנושא זה באופן קבוע, יתעדו אותו, ויהיו מוכנים לתת את המידע בכל עת שיידרשו.
3. בהתאם לנושא ולגורמים שצריכים לקבל את המידע עליו, הגדירו איך יועבר המידע -בע"פ, בכתב, באיזה אופן ובאיזו תדירות, והקפידו להעביר אותו באופן קבוע.
תעשו סדר. זה יאפשר לכם לגדול נכון.
Comments