אז מה הבעיה?
בניית תכניות עבודה
ביחד נבנה תכנית שתהיה עבורכם כלי עבודה, שעוזר לוודא שכולם עובדים באותו כיוון ומקדמים את אותה מטרה.
למה זה חשוב?
תכנית עבודה שבנויה נכון משפרת יעילות, עוזרת בניהול כוח האדם, ומסייעת בקבלת החלטות. מה שהופך אותה לכלי ניהולי מצוין. גם כשהמציאות מפתיעה אותנו ומשנה הכל, כל עוד נצמדים למשימה ולמטרות, וגם אם צריך לעשות קצת שינויים בדרך, המסגרת של התכנית המקורית עדיין תכוון אותנו לכיוון הנכון.
אבל לא פחות חשוב מכך הוא התהליך שקורה בארגון סביב תכניות העבודה, והאופן שבו הוא מאפשר לרתום את העובדים ולחבר אותם למטרה: תכנית עבודה תורמת לרמת המחוברות של העובדים עם הארגון, כי היא נותנת משמעות לעשייה (כל אחד יודע מה תפקידו ואיך זה מקדם את המטרה), היא תורמת לבהירות ולתחושת הוודאות של העובדים (כי כל אחד יודע מה המטרה ומה התוכניות להמשך), ומשפרת את התיאום בין הצוותים (כי כל אחד יודע מה תפקידו בתמונה הכללית ואיך זה משתלב עם אחרים).
תכנית עבודה גם תורמת לשקיפות (כי יש תכנית עם מטרה ועם מסגרת תקציבית), ומאפשרת בקרה על ניצול משאבים (כי הגדרנו מראש מה צריך).
בקיצור - מומלץ.
איך עושים את זה?
נגדיר מה המשימה, איזה מטרות צריך להציב בשביל להשיג אותה, נגזור מתוכם יעדים מעשיים ושלבי התקדמות, ונקבע מהם תהליכי המדידה והבקרה (כדי שנוכל לעקוב אחר ההתקדמות). והכי חשוב: נשתף את העובדים בתהליך, כדי שייקחו חלק פעיל בעשייה. (אפשר לקרוא פה עוד קצת, או להוריד פורמט בסיסי).
איך מתחילים?
נתאם פגישת היכרות, שבה אשמע ממך את הפרטים, נבין ביחד על מה צריך לשים את הפוקוס ולאיזה צורך תכנית העבודה מיועדת לתת מענה. לאחר מכן נקיים סדרת מפגשים (מספר המפגשים תלוי בגודל הארגון וברמת המורכבות), שבהם יוכלו לקחת חלק עובדים נוספים מהחברה, בהתאם לצורך, ובמהלכם נגדיר את המטרות, היעדים והמדדים, ונבנה תכנית ישימה, שתשרת אותך בצורה הטובה ביותר.